Belong - en kväll för gemenskap

Foto: Håbo kommun

Samhörighet, glädje och stolthet byggdes under kvällens Belong. Föreningar, verksamheter och barn och ungdomar samlades för en kväll där alla var välkomna att få prova på och utmanas i en mängd olika aktiviteter.

Snabba fötter, trummande händer, skratt och glada tillrop blev kvällens melodi under Belong som arrangerades egentligen en helt vanlig tisdagskväll. Bålstabon och fotbollsmålvakten Hedvig Lindahl är initiativtagare till Belong och arrangemanget skapades för att sänka trösklarna till aktivitet och skapa gemenskap. UngHåbo med föreningar, företag och Hedvig Lindahl skapade en kväll som förenade barn i glädjen att våga prova massor av olika aktiviteter.

Det blev en tillställning som byggde stolthet och samhörighet bland såväl barn, unga och vuxna.

Engagemanget var stort bland föreningar och verksamheter i Håbo kommun som också gjorde Belong möjligt att genomföra. Under kvällen fick barn och ungdomar prova på bland annat black out poetry, virkning, boxning, fotboll, höjdhopp och trummor.

Flera pristagare och atleter fanns på plats under kvällen med sina medaljer och priser. De blev intervjuade och barnen fick känna på medaljerna och ta selfies.

Belong var en glädjefull kväll i samspel mellan föreningar, företag och kommunens verksamheter.

Tack alla som bidragit till denna kväll!

Sidansvarig: Kommunledningsförvaltningen