Testa cirkus i vår tillsammans med Cirkus Cirkör

Ett barn som hänger i en trapets bredvid en ledare

Foto: Christina Simpson

Under våren kan du som är ung prova på cirkus tillsammans med cirkusartister och pedagoger från Cirkus Cirkör. Aktiviteten kommer erbjudas både på Generator i Bålsta och på Slottsgården i Skokloster.

Det fantastiska med cirkus är att det finns något för alla. Du kan prova jonglering, gå på lina och akrobatik både i luften och på golvet, säger Jennifer Martins, verksamhetsansvarig kultur barn och ung.

Det kommer erbjudas workshops under fritidsgårdarnas ordinarie öppettider. Det blir också längre läger på påsklovet och sommarlovet. Både workshops och läger är gratis.

Det är kul att vi återigen kan erbjuda cirkusträning i ett samarbete mellan fritidsgårdarna, Kulturskolan och Cirkus Cirkör, säger Lars Bäcklund, chef för kulturskolan.

Aktiviteten startar vecka 11 och pågår till och med vecka 16.

Slottsgården
tisdagar
klockan 18.15-­19.15 för dig som är 11-12 år
klockan 19.30-20.30 för dig som är 13-19 år

Generator
onsdagar
klockan 16.30-18.30 för dig som är 13-19 år

Anmälan

För att vara med på workshops måste du boka plats. Det gör du via bokningslänken som finns på: https://www.habo.se/uppleva-och-gora/motesplatser/ungdoms--och-fritidsgardar.html Länk till annan webbplats.

Ny länk kommer ut varje vecka.

Mer information om cirkusläger på påsklovet kommer nästa vecka på håbo.se/lov.

Sidansvarig: Håbo kommun