Close translate window Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Håbo website in other languages
Pil ner

Telefon:

Fridegårdsgymnasiet Centrumgränd 5 746 80 Bålsta

Elevinflytande

Vi önskar att våra elever ska ha inflytande och vara delaktiga i skolan så att vi kan forma verksamheten tillsammans. Elevernas frågeställningar och synpunkter är värdefulla för oss.

Elevråd

Fridegårdsgymnasiet arbetar elevrådet för att samordna och föra fram elevernas frågeställningar och synpunkter på alla delar av skolans verksamhet. Elevrådet träffas regelbundet med representanter från alla program på gymnasiet.

Matråd

På Fridegårdsgymnasiet har vi ett matråd för att eleverna ska få möjlighet att vara delaktiga i frågor som rör skolmatsalen och skolmaten.

Studentkommitté

Inför studenten skapas en särskild studentkommitté som träffar skolledningen för att prata kring studentfrågor, samt att informera sina klasskamrater efter dessa möten. Studentkommittén planerar och genomför också aktiviteter som inte skolan har hand om, exemeplevis studentbal.

Elevhälsan

Elevhälsan arbetar med att stödja enskilda elever och grupper för att stärka dem i vardagen, stärka deras självkänsla, ge dem möjlighet att driva sina frågor och hävda sin rätt.