Close translate window Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Håbo website in other languages
Pil ner

Kontakta Håbo

Kontakta Håbo kommun

E-postadress: kommun@habo.se

Håbo kommunhus
Centrumleden 1
746 80 Bålsta

Anna blir hyllad av sina elever - nominerad till Årets lärare

Hade du en riktigt bra lärare när du gick i skolan? Någon som såg dig och fyllde dig med motivation och kunskap? Eleverna på Fridegårdsgymnasiet uppskattar sin lärare Anna Nilsson Mihalakis så mycket att de nominerar henne till Lärargalans utmärkelse Årets lärare 2021.

Grattis Anna! Hur känns det?

– Jag blir varm i hjärtat. Jag känner mig hedrad och jätteglad!

Berätta lite om dig själv som lärare

– Jag undervisar i svenska som andraspråk, engelska och franska på gymnasiet där jag har arbetat i drygt åtta år. Jag är den där, kanske i några elevers ögon "jobbiga läraren" som inte ger mig eftersom jag verkligen tror att alla kan lyckas, oavsett startpunkt. Det absolut roligaste och mest stimulerande med att vara lärare är att få vara med på ungdomarnas utvecklingsresa.

Till mina elever vill jag säga stort tack för det fina samarbetet vi har i klassrummet. Det betyder väldigt mycket för mig. Det gör mitt arbete som lärare toppenroligt och det känns bra att gå till jobbet.

Lärargalan ger landets elever en chans att lyfta sina lärare

Elever på mellanstadiet, högstadiet och gymnasiet har möjlighet att skicka in nomineringar med motiveringar till Lärargalans priser. I år har 45 000 elever skickat in nomineringar till Årets lärare. En jury ska nu analysera elevernas nomineringar och kvalitetssäkra de nominerade lärarna.

Den 10 november klockan 20.00 presenteras Lärargalan i ett tv-program på kanal Sju.

I den här filmen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. från Lärargalan kan du se när Sveriges elever hyllar sina lärare.