Close translate window Translate

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Håbo website in other languages
Pil ner

Telefon:

Fridegårdsgymnasiet Centrumgränd 5 746 80 Bålsta

Office 365 - Digital plattform för skolarbete och information

Länk till inloggningssida för Office 365

Klicka på bilden för att komma till inloggningssidan i Office 365

Fridegårdsgymnasiet använder Office 365 som digital plattform för skolarbete och information i skolan. Vi använder främst verktygen One Note lärplattform (skolarbete) och Teams (intern information) för elever och personal.

OneNote lärplattform

Här hittar du som elev undervisningsmaterial, skoluppgifter och annat som har med din undervisning att göra.

OneDrive

På OneDrive kan du säkert spara alla dina skolarbeten.

Teams - skolans interna informationskanal

I Teams under Elever Fridegårdsgymnasiet finns information från skolan. Som elev är det viktigt att du går in och läser där varje dag för att hålla dig uppdaterad.

Personlig e-postadress

Som elev får du en personlig e-postadress av skolan som du ska använda i samband med ditt skolarbete och andra saker som rör skolan.

Logga in i Office 365

För att logga in på Office 365 behöver du ett @edu.habo.se-konto. Det får du av skolan när du börjar på gymnasiet. Med ditt O365-konto kan du komma åt dina arbeten och program via vilken digital enhet som helst med uppkoppling.

Behöver du hjälp med ditt Officekonto eller din dator?

Då är du välkommen att besöka IKT-rummet på Fridegårdsgymnasiet eller kontakta IT-tekniker på telefon: 070 - 543 15 41.