Den lilla skolan med det stora hjärtat

Välkommen till Västerängsskolan

Västerängsskolan ligger centralt i Bålsta i Håbo kommun. Skolan är omgiven av skog och fina friluftsområden med gott om plats för lek och utomhusaktiviteter. Alldeles bredvid ligger vår sporthall.

På Västerängen går elever från förskoleklass upp till årskurs 9. På Västerängsskolan finns också den kommungemensamma särskilda undervisningsgruppen Språkklass.

Kommungemensam särskild undervisningsgrupp

Välkommen att kontakta oss via mejl eller telefon.

Frånvaroanmälan

Anmäl sjukdom och frånvaro via vår e-tjänst eller per telefon.

Lov och läsårstider

Under läsåret finns det lovdagar, planeringsdagar och helgdagar.

Genvägar

Trygghet och regler

Skolan ska vara en trygg plats som erbjuder lugn och arbetsro för både elever och personal.

Så här arbetar vi med trygghet, ordning, särskilt stöd och elevinflytande i skolan

Läxor och prov åk 4-9

Våra lärare lägger löpande upp information om läxor och prov för elever som går på mellanstadiet och högstadiet.

Klicka på nedanstående länk så kommer du till programmet Onenote.
Välj sedan klass för att komma åt läxorna.

Till Läxor och prov för åk 4-9 (extern sida) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Välkommen till fritids

På vårt fritidshem är det ofta full fart med roliga aktiviteter och spännande upptåg. Vi har fritidshem på alla våra kommunala grundskolor. Här följer de läroplanen och undervisningen ska stimulera elevernas utveckling, lärande och erbjuda en meningsfull fritid. Eleverna får också träna på att samarbeta och utveckla sina olika förmågor.

Kontakta fritids
Välkommen till höstterminen 2023

Höstterminen börjar 17 augusti och slutar 21 december. Vi ser fram emot en lärorik höst tillsammans med våra elever!

Till våra läsårstider, studiedagar och lovdagar