Enebyparken

Enebyparken är en fantasifylld lekplats mestadels i trä och med många spännande miljöer för lek och äventyr. Sagoskog, linbana, studsmattor, parkour- och hinderbana, gungor, hängmattor och basketbollplan är bara några exempel. Den här områdeslekplatsen mellan norra och södra Eneby har något för alla.

Om Enebyparken

En spännande och stor lekplats. Här kan barnen leka i åldersanpassade delar av lekplatsen med rutschkana, gungor, sandlåda och klätterställningar nära varandra. I nära anslutning finns också en klätterställning, balanspinnar och grillplatser, bänkar, bord och cykelställ. Vid lekplatsen finns stora gräsytor där du kan spela boll och göra andra aktiviteter. Här kan du också spela boule, ha picknick, grilla och umgås.

Ta sig hit

Gå eller cykla gärna till lekplatsen om du har möjlighet. Enebyparken har goda förbindelser för gående och cyklister och därför uppmuntrar vi att använda de färdsätten. Om du behöver ta bilen så finns det lämpliga parkeringsplatser vid återvinningsstationen vid Annehill samt vid Regnbågens förskola och Futurumskolan under helger.

Film Enebyparken

Felanmälan

Om du upptäcker några fel på en lekplats är vi tacksamma om du anmäler detta till oss genom en felanmälan. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Är du nyfiken på utvecklingen för lekplatser i Bålsta?

I vårt Lek och aktivitetsprogram i Bålsta Pdf, 11.6 MB, öppnas i nytt fönster. kan du läsa mer om vårt helhetsgrepp för att öka standarden för våra lekplatser.