Ekorren

Lekplatsen Ekorren ligger mellan Slottsskolan och Slottsgården. Platsen bjuder in både till lek och paus. Välkommen!

Om lekplatsen Ekorren

Lekplatsen Ekorren ligger i Skokloster bredvid Slottsskolan. Lekplatsen är nyligen renoverad och här finns gungor, rutschkana, sandlåda, balansbollar och en studsmatta.

Bredvid lekplatsen finns en asfalterad yta där du kan åka skateboard. Det finns även en gräskulle och picknickbord bredvid som ger möjlighet för fikapaus. Ett stenkast bort finns stora grönområden för fri lek, volleyboll, tennis eller fotboll.

Ta sig hit

Gå eller cykla gärna till lekplatsen om du har möjlighet. Lekplatsen Ekorren har goda förbindelser för gående och cyklister.

Det finns även parkeringsmöjligheter vid Slottsskogsleden om man tar sig hit med bil.

Felanmälan

Om du upptäcker några fel på en lekplats är vi tacksamma om du anmäler detta till oss genom en felanmälan. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Är du nyfiken på utvecklingen för lekplatser i Bålsta?

I vårt Lek och aktivitetsprogram i Bålsta Pdf, 11.6 MB, öppnas i nytt fönster. kan du läsa mer om vårt helhetsgrepp för att öka standarden för våra lekplatser.