Förskolor och fritids är med och inviger två områdeslekplatser

Lekplatserna Sågarbacken och Kornparken sammanfogad till en bild

Lekplatserna Sågarbacken och Kornparken

På onsdag den 15 juni och torsdag den 16 juni inviger Håbo kommun tillsammans med förskolor och fritids Sågarbacken och Kornparkens områdeslekplatser. Lekplatserna har under året utvidgats och är till viss del helt nybyggda och nu är det dags att fira och börja leka.

• Sågarbackens lekplats invigs den 15 juni klockan 11.30. Lekplatsen ligger vid Sågvägen.
  • Kornparkens lekplats invigs den 16 juni kl 10. Lekplatsen ligger vid vid Kornvägen, mellan Rågvägen och Uppåkravägen.

Kommunstyrelsens ordförande Helene Zeland Bodin tillsammans med representanter från gatu- och parkavdelningen och barn från olika förskolor och fritids finns på plats vid invigningen.

Om lekplatserna

Här kan barnen leka i åldersanpassade delar av lekplatsen med rutschkana, sandlåda och klätterställningar nära varandra. Det finns sittplatser och bord med överblick över hela lekplatsen. Bredvid lekplatsen finns en stor gräsyta där man kan spela boll, men också träna i det angränsande utegymmet. Här kan du även grilla, ha pick nick och umgås.

Begränsade parkeringsmöjligheter. Kom gärna till fots eller med cykel när du besöker lekplatserna!

Sågarbackens lekplats
Kornparkens lekplats

Här kan du läsa mer om lekplatserna i Håbo Länk till annan webbplats.