Nu är äntligen resecentrum invigt

Idag fredagen den 11 november klockan 15.00 klippte kommunstyrelsens ordförande Helene Zeland Bodin (C) bandet och förklarade resecentrum i Bålsta invigt. Det skedde till fanfar från elever och personal från kulturskolan.

Ett efterlängtat hus och ett efterlängtat centrum för resande är äntligen invigt. Huset, som med sin speciella arkitektur har blivit ett av Bålstas landmärken, lockade många nyfikna både resenärer och besökare.

Jag är glad och stolt över att vi äntligen har kunnat inviga resecentrum och nu väntar nästa etapp med att göra fint runt om byggnaden, säger Helene Zeland Bodin.

På plats fanns även representanter för samhällsbyggnadsförvaltningen som berättade om huset och svarade på frågor.

Under våren påbörjas arbetet med miljön runt byggnaden. Det blir parkmiljö och pergola med plats för utseservering.

Resecentrum och Bålsta torg - Håbo (habo.se) Länk till annan webbplats.

Sidansvarig: Kommunledningsförvaltningen